tisdag 22 maj 2012

PoesiarN recenserar Paris och rimmar på shopping ... inte.


Bon jour, its PoesiarN som talar. Idag blir det inga poeter utan en poesi som inte kommer bli en poesi, men jag ska utvärdera Paris, wuhooo :D

Allt har verkligen varit skitkul på grund av att jag fick mitt blinkande Tour de Eiffel. Nee men det hade varit minst lika bra utan det.

Okej... Let’s dance... nee vänta nu, let’s begin skare ju vara xD

Fredagen då. Den var ju... Lugn (stressig som en snabb poet), vi blev ju ifrånåkta, desutom av ledaren, men det löste sig, hon tog ju i allafall ett bra beslut och det var att vänta på oss där vi skulle gå av :p. (förlåt Helena :p). Det var väl det lilla speciella som hände på Fredagen. Nej men vad är det jag säger nu. Vi var ju uppe på Triumfbågen också såklart, det var en vacker utsikt därifrån. Aboo det är ju enu mer att brätta om Fredagen kom jag på nu... Den goda middagen ja, den var helt sjuk. ”det här är den godaste middagen det här året” sa jag då, den var verkligen sjukt god asså.

Restaurangen hette Margeruitte eller nått sånt tror jag. Så det är rekommendationer från PoesiarN.

Let’s prata about Samedi.

På Lördagen vaknade jag och Manne kl 7.30 med hjälp av Mannes grymma väckarklocka, awesome. Frukosten var god, croissant och sådant nyttigt (sjukt onyttigt) skit.

Sen bar det av till Louvre (muséet där Mona-Lisa befinner sig) Jaa, vad ska man säga, personligen tyckte jag att den inte var så märkvärdig, men som sagt så är det min personliga åsikt och jag gillar inte att analysera saker så därav var den inte så märkvärdig.

Iallafall så drog vi vidare och käkade på något sjukt konstigt ställe, det var inget ställe för PoesiarN, på grund av maten... Men vi åt upp och gick vidare till nått litet torg med en park i, där splittrade vi oss. Vi bestämde att vi skulle samlas vid Notre Dame (kyrkan) vid 7 så vi hade ingen brådis, klockan var liksom halv 5. Men det började regna och jag, Simon och Manne gick i kortärmat på oss alla 3 så det var ju ganska FAIL, men va fan, ingen har dött av lite regn. Men iallafall så började vi traska mot Big Mama Church (Notre Dame). Vi kom fram typ en timme tidigt så vi hade ganska mycket dötid men utnyttjade den väl vid en drickfontän som fanns brevid kyrkan. På kvällen åt vi på ett creperi, det var gott det med. Sen åkte vi hem till hotellet och chillaxade lite tills vi gick och la oss.

Söndagen, den heliga Söndagen, vet inte varför den är helig men om PoesiarN säger det så är den det. Söndagen var dagen då vi besökte toppen av Eiffeltornet, men en sak förstog jag inte, tjejerna (Sama och Maria) föredrog att shoppa i stället för att ta en titt från toppen av Eiffeltornet... Vänta lite nu... NU KOMMER DET EN POET!!!


Tjejer, tjejer, shopping tjejer,

ni utanför tornet stanna, för

att i stället, OMG, OMG, OMG,

vid en tröja stamma.


Den tyckte jag var bra xD


Efter Eiffeltornet blev det lite shopping även för oss killar... Det var ändå helt okej faktist.

Senare begav vi oss till Restauran Bofinger där vi hade bokat bord för middagens räkning.

Jag beställde en trerättersmiddag med Hummersoppa till förrätt, Kyckling med pomme till varmrätt och Creme broulée till efterrätt. Den middagen var helt magisk, jag har nog aldrig varit så nöjd med en middag som denna. Det gick på 400kr, men vafan, det var fett värt det iallafall. Vi satt nog där uppåt 3 timmar tror jag, sjukt trevlig atmosfär.

Sen efter det så återvände vi till hotellet för klockan var liksom 24.00 vilket betyder att Bolibompa var slut för längesen, det tyckte inte PoesiarN om :(... Men vi kom hem och gick och lade oss enu en gång.


Måndagen, dagen då det roliga var på väg mot sitt slut tyvärr :(... Vi gick upp 7.30, åt frukost 8, åkte iväg vid 9 till ett varuhus som vi var i innan vi tog bussen till flyplatsen. Simon, jag och Manne letade efter en souvenir shop att köpa blinkande Eiffeltorn i men vi gav upp efter en halvtimme för vi hade inte mycket tid kvar för vi ville ju gärna hinna med bussen till flygplatsen så Manne gick och köpte en Mocca kaffe på Starbucks i stället, den var fett god, jag fick smaka, tack Manne ;)... Iallafall så var det ungefär 5 minuter kvar tills bussen skulle gå när vi fortfarande var på varuhuset så vi fick leta upp tjejerna (Sama, Maria och Sanna) som inte var vid samlingsplatsen i tid, vilket vi tyckte var lite dåligt, men aja, tur var att busstationen låg precis på andra sidan så vi hann faktist :).



Bussresan till flygplatsen tog ungefär 1 timme och 20 minuter, så jag passade på att drömma mig bort i poesi världen. När vi var framme blev jag väckt av en icke poesi (Simon) som petade mig i örat just för att jag skulle vakna... Man kan väl säga att han slutförde sitt uppdrag, jag tror han fick en blick som ungefär utryckte ”WTF” haha... Men jag vaknade iallafall och vi gick in på flygplatsen och checkade in Helenas väska.

Sen när vi skulle gå igenom röntgen maskinen så fick alla som skulle till Skavsta gå före, vet inte varför riktigt men det var fett nice iallafall... När vi kom igenom så såg jag en souvenir butik, då tänkte jag att dom säkert inte skulle ha något blinkande Eiffletorn där, men det visade sig att ett kvar. MIN RESA VAR RÄDDAD :D. Det kostade därimot nästan 400kr men det var det värt, det var ju mitt nu liksom...


Senare när vi hade gått ombord på planet och suttit och väntat i ungefär 40 minuter så säger dom två olika verisioner: 1a verisionen var att dom skulle ha det planet vi satt på, till Arlanda men det tyckte jag var väldigt konstigt för Ryan Air flyger inte till Arlanda.

andra verisionen var att piloterna hade flugit på övertid och inte fick flyga mer.


Men hur som helst var VI tvungna att byta flygplan och inte att vi fick nya piloter vilket hade varit typ 100 gånger lättare...


Men när vi väl har bytt plan och kommit till ro igen så går allt som det ska och vi lyfter ungefär 1timme och 30 minuter för sent. När vi anlände till Skavsta så stog Mannes mamma och väntade på att skjutsa hem oss, så jag, Simon, Sanna och självklart

Manne Da man, åkte med henne och Sama och Maria åkte med Helena och Mathilda.


Men gott folk, nu har jag inte så mycket mer att berätta.

Utvärdering med 5 ord:

Resan var sjukt jävla nice!

Vi tackar Helena för intiativ och hoppas på att du gör om samma resa med andra elever så dom får samma upplevelse som vi fick.

Bon nuit önskar Philipp Da PoesiarN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar